Announcement

Collapse
No announcement yet.

Økern´s Corrado G60 1.9L

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jepp, skal gjøra det !
    Har noen få bilder.

Her er det noen idioter som har vært før meg, for og si det sånn.
    Ikke akkurat optimalt..

Signalkabler fikk plass i den orginale kabelføringa. Digg !

Lagt strømkabel også, men glemte og ta bilde.
    Fordelen med og ikke ha motor i var jo at denne var svæært enkel og finne igjen i motorrommet. Hehe.
    Litt andre bilder av bilen også..

VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Da harn fått tatt det meste av interiøret i helga.
      Mangla jo litt demping etter forrige runde.

Akustisk demping i dør og gulv:

Merking til kabler:

Kabler ferdig lagt:

20mm isolasjonsmatter til gulvteppet:

Er totalt 32mm med dempemateriale i gulvet nå, noe som er en dæsj mer en orginalt.
      Så jeg sliter litt med og få gulvteppet til og ligge helt riktig.. Syns ikke så godt på bildene..

Det ble også litt ekstra demping på alle plastdeksler. To eksempler:

Kjøpte noen 4" fulltoner (TB), men de passa ikke helt.

Fikk pussa vekk litt, men den butter i vind/vifte kanalen...

Om jeg lager til en mdf ring for og space ut høytaleren kan nok det gå, men da ligger den veldig klint opptil ruta - det er kanskje ikke så hendig ?
      Alternativt så kan det jo hende jeg kan kappe i vind/vifte røret og lage en bøy på det. Det hadde kanskje vært det enkleste..

Tok ut midbassene av lancern, som ant. skal brukes i Corrado´n.
      Terminalene har rusta, men det er kanskje ikke noe og tenke på ?
      Last edited by Oekern; 24-06-2013, 21:32.

Comment

Snakk om lyd-dempa bil

Morro prosjekt !

Comment

Se her ja, her skjer det ting jo!
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Jeg hadde samme problem med 4" i org dashen på golfen... det jeg gjorde var å bruke varmluftspistol og varme luftekanalen, og dytte den ned så jeg fikk inn høyttaleren..
            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Se her ja, da kom endelig de gamle elementene til nytte

høres ut som en god idee å varme opp litt og dytte de inn så du former til kanalen litt under ja. Bare ikke dytt inn for mye så du ikke får noe luft igjennom

Tror egentlig ikke det er noe stort problem om de kommer relativt nære ruta.

Men jeg vil iallefall anbefale å bruke litt tid på vinkling av elementene. Ta reflkesjonen i betrakning og test litt, for disse elementene spiller diskant desidert best når de står helt on-axis. Om du ser refleksjonen av elementene i ruta så er nok det beste måten å få en indikasjon på om du har vinklet de riktig. Jeg ville prøvd å fått refleksjonen mest mulig rett i mot lyttepossisjon, men du kan jo teste å vri litt på de. Når du har fått de slik som er mest gunstig lydmessig så støper du litt rundt med sparkel eller glassballonger.

Comment

Ville holdt et lite øye med disse:

Fine svamper som trekker til seg fuktighet det der
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by RoBoX
                  Looking good Herlig med nye deler.. Bare ett tips før du monterer alt igjen. Vil anbefale deg å legge dempematte på girkasse/eksostunnellen også, gir faktisk meget merkbar forskjell på veistøyen. Har gjort det på begge corradoene mine, bare pass på hvor du legger mattene mtp deksler og teppe. La selv butyl over hele kanalen bortsett fra skruefester og så splen alle plasser det ikke kommer deksler inntil, da ble det for trangt med teppet.
                  Deilig med nye deler ja ! Det gjør seg. Blir satt inn motor nå snart. Kjøpte en komplett en da jeg ikke har råd til det jeg mangler på grom motoren..
                  Ja, jeg var veldig usikker på eksostunellen. Nå har jeg jo montert alt der,men ingen sak og ta opp igjen.
                  Sliter med to deksler som absolutt ikke vil på igjen.. Hehe. Må nok skjære vekk litt materiale akkurat der.

Originally posted by Crazytaxi View Post
                  Jeg hadde samme problem med 4" i org dashen på golfen... det jeg gjorde var å bruke varmluftspistol og varme luftekanalen, og dytte den ned så jeg fikk inn høyttaleren..
                  Gikk det greit, altså ?
                  Jeg må isåfall dytte ned kanalen ca 1,5cm - tror du det skal gå ?
                  Veldig hard plast som sitter der..

Originally posted by trustno1 View Post
                  Se her ja, da kom endelig de gamle elementene til nytte

høres ut som en god idee å varme opp litt og dytte de inn så du former til kanalen litt under ja. Bare ikke dytt inn for mye så du ikke får noe luft igjennom

Tror egentlig ikke det er noe stort problem om de kommer relativt nære ruta.

Men jeg vil iallefall anbefale å bruke litt tid på vinkling av elementene. Ta reflkesjonen i betrakning og test litt, for disse elementene spiller diskant desidert best når de står helt on-axis. Om du ser refleksjonen av elementene i ruta så er nok det beste måten å få en indikasjon på om du har vinklet de riktig. Jeg ville prøvd å fått refleksjonen mest mulig rett i mot lyttepossisjon, men du kan jo teste å vri litt på de. Når du har fått de slik som er mest gunstig lydmessig så støper du litt rundt med sparkel eller glassballonger.
                  Satse på at det ikke gjør noe (m.t.p nærheten til ruta)
                  Får jeg dytta ned luftekanalen så har jeg litt plass til og prøve ut litt vinklinger !
                  Tror ikke jeg skal rote meg borti sparkling og støping på denna bilen selv. Sånne ting er jeg ikke god på - og i denna bilen er det ikke rom for jall Hehe.
                  Må også lage nye deksler da de gamle ikke er store nok.

Originally posted by ugn View Post
                  Ville holdt et lite øye med disse:

Fine svamper som trekker til seg fuktighet det der
                  Ja, de der er egentlig noe dritt.
                  Om jeg tar vekk disse og heller legger et ekstra lag med noise isolator
                  http://www.bilstereosenteret.no/prod...se-isolator-8a - vil det dempe støy/veistøy like godt/bedre enn de biltema mattene ?

Comment

http://lydibilen.no/index.php?main_p...roducts_id=139

Disse er meeget gode på gulvet å tak
                    2 loud

Comment

Det er jo en plasttype som er litt fleksibel i utgangspunktet, så om du får varmet den skikkelig, men ikke for varm så du dytter hull på den så skal det vel gå... jeg måtte ned ca 1cm på min mener jeg. Ville prøvd i 2 etapper kanskje, da er det viktig at du ikke varmer den såpass mye at den kan bli sprø, men så den holder formen når den blir kald igjen, før du tar neste etappe
                      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Riktig !
                        Da skal dette prøves

Comment

Hvis vi sier at jeg bil ha bass i dør slik som ringene på bildet er satt opp;

Kan jeg da legge f.eks fleece i området bak ringene og rundt med polyester og glassfiber for og få en form rundt og bak ringene så jeg blir kvitt alle hullrommene rundt samt for festet de til døra ?
                          Så evn.t lime denne formen til dør og kanskje bruke gjennomgående bolt til ringene ? (evnt lime disse og?)

Det er vel en bedre løsning dette enn og måtte tilpasse ringene til dørtrekket - etter som døra er mye mer hard ?
                          Eller blir dørtrekket også rimelig hardt om man bruker polyester med glassfibermatter ?

Har ikke så lyst til og begi meg ut på detta da jeg aldri har gjort detta før... Meeeen. Ett sted må man vel begynne..

Comment

Er vel flere måter å løse dette på, men tror kanskje det er enklere å bruke dørtrekket som utgangspunkt og forsterke dette på baksiden med glassfiber.

Vær klar over at det er veldig vanskelig å støpe glassfiber på en dør som står vertikalt, det vil sannsynligvis bare falle av, så jeg tror det enkleste er å demontere selve døra om du skal gjøre dette.

Ser også endel rett og slett tetter alle åpningene med ett par lag dempematter med relativt godt resultat. Problemet er vel at stort sett alt som finnes av mekanikk inne i døra har en tendens til å lage ulyder.

Hvis du virkelig vil ha midbass i dørene kan du jo ta den helt ut å gjøre noe slikt som jeg har gjort i rx8'n, men dette krever ganske mye arbeid å få bra.

Comment

Shitt. Det du har gjort der skal jeg ikke begi meg utpå. Det er helt klart, hehe.
                              Dog, så vil jeg få så mye midbass som mulig da jeg håper på og kunne slippe og kjøre med en bass i bagasjen..

Får kanskje prøve og modifisere dørtrekket istedet jeg da.
                              Får se hva jeg ender opp med.

Takk !

Comment

Da prøvde jeg meg på og lage hull i dørtrekket slik at trekket går klar av ringene.
                                Tanken er da og lime ringene til døra på de få stedene det er mulig samt tette med dempematter f.eks.
                                Må bruke dobble ringer ellers går ikke elementet klar fra vindusføringa.

Hva tror dere, er dette noe og satse på ?
                                Er store avvik m.t.p den orginale dørlomma og jeg vet ikke hvordan jeg skal få dette pent..
                                MÅ jo evn.t ikke ha dørlomma, men vil at det skal se orginalt ut..

Last edited by Oekern; 01-07-2013, 22:22.

Comment

Working...
                                X